středa 6. července 2016

Je to tady, odhodlala jsem se založit si blog!



A o čem to bude?


O zelené snaze v každodením životě.


O tom, že i maličkosti zaváží a že každý krok se počítá.


O tom, že každý jeden člověk může svou troškou přispět k udržitelné budoucnosti.


O sociálním podnikání.


O etické módě, veganských dobrotách, inspirativních místech a událostech… 


Be The Change, Go Green and Keep Calm!





Tak takhle nějak to dopadne, když se furt nevím rozhodnout, jestli skočit nebo neskočit do toho bloggování (trošku křečovitý úsměv jakože "já bych tak chtěla, ale když bla bla bla", obklopena jídlem a se zápisníkem po ruce, protože papír snese všechno). Postupně mi nicméně dochází, že čím déle to budu odkládat, tím víc zmrzliny a dortů sním. Naštěstí maková raw bábovka a zmrzlinový pohár od Sweet Secret of Raw jsou vegan, plné kvalitních surovin a ještě k tomu dobré na nervy :-) Abych se dostala co nejvíc do kontaktu se svým srdcem, které se sice stále častěji a stále hlasněji ozývá, nicméně hlava má letitou praxi v jeho přeřváváni, často nosím svou srdcovou, úplně nejvíc oblíbenou, ale hlavně růžovou mikinu od férové udržitelné značky Stanley and Stella. Proč je tak super? Je z kombinace biobavlny a tencelu - vlákno z celulózy eukalyptu (prostě totální příroda na těle), kromě toho lidé, kteří ji ušili, dostali férovou mzdu a ještě jako bonus mi ladí se zmrzlinou. No a za foťákem sedí manžel, který do mě již léta (vlastně od gymnázia) hustí, že bych měla psát (asi mě už nechce poslouchat). Zkrátka a dobře, za takovéto konstelace muselo padnout finální rozhodnutí, že do toho bloggování jdu.


Jak jinak bych se s Vámi vlastně mohla podělit o tuto mega veganskou hostinu v Sweet Secret of Raw - všechno jenom rostlinného původu - raw maková bábovka, capuccino s mandlovým mlékem a malinový zmrzlinový pohár. K tomu sešit z recyklovaného papíru, do kterého jsem si začala psát (nejenom) své sny loni o druhém úplňku v červenci (konkrétně 31.7.2015). Protože právě minulý rok na mě na sociální síti vyskočila životně důležitá informace, že druhý úplněk v měsíci se nazývá modrá luna (ano, přesně - ten romantický Blue Moon) a to mi doslova změnilo život - vždyť to znáte, co se píše na internetu, je vždycky pravda. Takže nejenom že už konečně vím, o čem se vlastně zpívá v nesmrtelné, mnohými jazzovými interpretmi nazpívané písni Blue Moon, ale také je mi také známo, že v tento den je nanejvýš vhodné přát si životní restart :-)



I přála jsem si: "Milá Luna, modrá Luna, macherka na životný reštart, prosím, pomôž. Úprimne z hĺbky svojho srdca si prajem zmeniť svoj život." (přesně odcitováno ze zápisku z dne 31.7.2015 - a ano, jsem ze Slovenska, tak se omlouvám za pravopisní chyby a slovakizmy, ale na korekturu od rodilého Čecha jsem příliš netrpělivá). A ejhle, splnilo se - minimálně částečne. Od října 2015 provozuji e-shop s etickou módou a veganskou obuví EtikButik.cz a od prosince k němu přibyl také kamený obchůdek - teda spíš showroom a výdejna na Praze 2, Bělehradská 36. Tak se někdy stavte. No a vypadá to tak, že spouštím také svůj vlastní blog. Proto i když náhodou na tyto iracionální věci nevěříte, oplatí se být s modrou lunou za dobře.  





No a co by to byl za blogový příspěvek bez fotky vlastního jídla. V každém příspěvku na blogu totiž musí být jídlo. Ideálně výtvor z domácí kuchyně, ale pokud nebyl čas vařit, tak stačí nouzově také fotka cizího jídla. Toto tu je jídlo vlastní - ukuchtěno dokonce letos v léte. Celozrnní tortilla, vevnitř je mix cizrny a zeleniny v rajčatové omáčce (cuketa, mrkev, paprika atd. dle toho, co je Vám po chuti a k dispozici na trhu nebo v ledničce). Hlavní koření je kurkuma - takže je to trochu indicky šmrncnuté. Muž si na všechno ještě kydá chilli (já ostré nerada). No a jako tečka - domácí avokádový dip (prostě hezky rozmačkat, dosolit, případně přidat česnek) a domácí rukolové pesto (pokud koupíte velké balení rukoly, kterou nestíháte spotřebovat jako salát a vidíte, že její dny, resp. hodiny jsou spočítané, tak prostě vemte nějaké oříšky - kešu, vlašské, mandle... olivový olej a všechno rozmixujte - ta dá, rukola zachráněna). Dobrou chuť!  

Žádné komentáře:

Okomentovat